Zarządzanie projektem - dodatkowa sesja krajowa w Akademii Zarządzania
W dniach 22-25 lutego 2022 r., w ramach projektu Akademia Zarządzania w Administracji Publicznej, realizowana jest dodatkowa sesja dla grup 5 i 6, z zakresu zarządzania projektami. Jest to pierwsza z dwóch sesji poświęconych temu tematowi.
Dlaczego zarządzanie projektami?
Praktyka zarządzania pokazała, że tradycyjne struktury organizacyjne ukierunkowane na działalność operacyjną nie są w stanie sprawnie i efektywnie realizować zadań, które charakteryzują się jednoczesną innowacyjnością i dużą złożonością. Rodzi się zatem pytanie: w jaki sposób efektywnie realizować przedsięwzięcia, interwencje publiczne nastawione na dokonanie zmiany przy określonych, zazwyczaj niewystarczających zasobach ludzkich, technicznych, finansowych i w ograniczonym czasie.
Tematyka sesji:
* kluczowe aspekty praktycznego zarządzania projektami
* najważniejsze pojęcia i terminy związane z zarządzaniem projektami
* wybrane techniki i narzędzia wykorzystywane na różnych etapach cyklu życia projektu
* zasady profesjonalnego planowania, realizowania, monitoringu i zamykania projektu
* cele i zasady tworzenia oraz zarządzania portfelami i programami projektów.
Rezultaty
Po zakończeniu sesji uczestnicy będą potrafili:
- ocenić czy w danym przypadku istnieje konieczność powołania projektu do realizacji danego przedsięwzięcia,
- tworzyć mapy interesariuszy oraz potencjalnych ryzyk,
- opracować uzasadnienie biznesowe dla projektu,
- zaplanować realizację projektu,
- monitorować postępy realizacji projektu oraz przygotować etap zamknięcia i ewaluacji projektu.
Forma realizacji
Zajęcia będą realizowane w formie zdalnej, oddzielnie dla każdej grupy:
- 22-23 lutego 2022 – Grupa V (19 osób)
- 24-25 lutego 2022 – Grupa VI (20 osób)
Rekrutacja
Uwaga! 25 lutego kończymy rekrutację do grupy 7. Szczegóły będą dostępne na stronie projektu. Serdecznie zapraszamy!